• image one
  • image two
  • image three

Another Page

introdução

example graphic

COLLEGIUM LATINA to pomysł (project), jak to mawiał Syphony Sid Torin, pięknej organizacji muzycznej proponowany przez Wojtka Groborza; pomysł, którego przewodnią myślą jest Improwizowana Muzyka Instrumentalna, pod dobrym wpływem tej Afro-Kubańskiej i Brazylijskiej.

Założycielem grupy jest Wojtek Groborz, krakowski pianista, kompozytor i edukator jazzowy. Od wielu lat aktywny propagator stylu BeBop; zawsze nawiązywał do słów Jelly Roll Mortona: Każdy dobry Jazz musi mieć latynoskie zabarwienie. Tym razem, zarówno Afro-Kubańskie i Brazylijskie rytmy, jak i dobór repertuaru to główna osnowa nowego projektu, a to wszystko jest punktem wyjścia do rozgrzewających bebopowych soli.

personas

  • Wojtek Groborz jest także znany z prowadzenia wielu formacji pod własnym nazwiskiem (w tym także Big Bandu - również aktualnie), ze współpracy z Extra Ballem Jarosława Śmietany, Januszem Muniakiem, Janem Ptaszynem Wróblewskim, Henrykiem Majewskim i innymi postaciami sceny jazzowej, aktualnie działający w legendarnej, obchodzącej 50-lecie istnienia grupie Jazz Band Ball Orchestra. Aktywny aranżer, kompozytor i dydaktyk. Obecnie wykłada na swojej macierzystej alma mater; Akademii Muzycznej w Krakowie w Katedrze Muzyki Współczesnej i Jazzu.

  • Thomas Celis Sanchez. Przybył do Polski z Mexyku; w połowie krwi Kubańczyk. Wyjątkowy percussionista z tamtej części świata; zna i gra także rytmy brazylijskie (dla ortodoksów z Kuby rzecz antyideologiczna). Ta wyjątkowość Thomasa umożliwia pełną realizację naszej myśli przewodniej. Nadał ostateczny wyraz rytmiczny nagraniom takich wykonawców jak Raz Dwa Trzy, Jan Trebunia-Tutka, Justin Steczkowska, Martynat Jakubowicz, czy A.M. Jopek.

  • Na perkusji gra Wiesław Jamioł - od kilkunastu lat teammate i w zależności od potrzeb, prawa lub lewa ręka Groborza. Także wieloletni członek Jazz Band Ball Orch. Zawsze trzyma z pianistami (wcześniej Bernatowicz i Kułakowski)

  • Piotr Feledyk; ten młody człowiek, po latach nagradzanej na niezliczonych konkursach gry na saksofonach, zaszokował swoich kolegów niebywałym wręcz tempem nauki gry na flecie i to od razu w latynoskim stylu.

  • Z Tarnowa pochodzi studiujący w krakowskiej Akademii Muzycznej, basista Piotr Południak - talent, o którym wkrótce będzie głośno - jak zapewnia Groborz. Zwycięzca Jazz Juniors 2011 w kategorii zespołowej.

Ten konglomerat osobowości, doświadczenia, młodości i umiejętności zestawiania elemetów różnych kultur muzycznych stanowi o witalności i świeżości nowej formacji.

COLLEGIUM LATINA

Improwizowana Muzyka Instrumentalna, pod dobrym wpływem tej z Kuby i Brazylii.

Profil zespołu:


Skład:

Groborz - piano, arranjos, liderança
Tomas Sanchez - percussão
Piotr Feledyk - flauto
Piotr Południak - baixo
Wiesław Jamioł - bateria

Poniżej, od lewej: Adalberto, Pedro y Pedro e Wieslao. Krótkie video z okresu formowania się zespołu. Jeszcze przed dołączeniem do grupy Thomasa.



Styl:

Improwizowana Muzyka Instrumentalna, pod dobrym wpływem Muzyki Afro-Kubańskiej i Brazylijskiej



Nasza Muzyka wymaga niewielkiego, ale precyzyjnego nagłośnienia. Fortepian akustyczny pozwala na osiągnięcie pełnego efektu artystycznego.

Repertuar:
Generalnie świetny.

Links

Artykuł w JazzTimes - Latin Jazz: The Latin Tinge by Bill Meredith

Quotes - Kwotacje - Cy.

Muzyka Brazylijska jest dla mnie idealnym połączeniem melodii z rytmem; po prostu 'kipi' rytmicznie. Gdybym musiał wybrać tyko jeden styl muzyki do grania - byłby to styl brazylijski.
Herbie Mann

Latin Jazz: La Combinación Perfecta
Smithsonian Institution

Bebop to me is the highest form of jazz
For me, bebop is the only way to make jazz. Bebop signifies the peak of jazz music.

Barry Harris

W takim razie, biorę wszystkie trzy!
Groborz

Nasza Muzyka wymaga niewielkiego, ale precyzyjnego nagłośnienia. Fortepian akustyczny pozwala na osiągnięcie pełnego efektu artystycznego.

Repertuar:
Generalnie świetny.

Kontakt:
Soon in English...